مصر25يناير
مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة 829894
ادارة المنتدي مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة 103798
مصر25يناير
مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة 613623
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة 829894
ادارة المنتدي مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة 103798
مصر25يناير
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
مصر25يناير

افضل منتدى عربى يهتم بكل ما هو جديد فى عالم الموبايل والانترنت المجاني

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
Fadl
مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة I_vote_rcapمسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة I_voting_barمسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة I_vote_lcap 
Admin
مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة I_vote_rcapمسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة I_voting_barمسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة I_vote_lcap 
egymosta
مسترأتش
طالب الفردوس
محمد الشوربجي
عبدالله سويلم
الشاعر
reda.king2013
noor

مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
mr.medo.cool
عضو جديد
عضو جديد

مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة Empty
مُساهمةموضوع: مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة   مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة Emptyالأربعاء أبريل 11, 2012 5:34 pm

تاليف الشاعر / محمد ابراهيم عبدالحفيظ

فى الزنزانة (مسرحية شعرية)الشاعر / محمد ابراهيم عبدالحفيظ

الاخ جمال بيكلم ابوه:
مش مكسوف من نفسك يابا * وكل الشعب بيدعى عليك *ماانت خلاص خليتها خرابة*بتحملنا ليه بلاويك*رد عليه مبارك قاله*اخرص خالص يابن سوزان*الحيط هنا بيكونله ودان*انت عبيط ده القاضى معانا وانا هاكمهم من الزنزانة*بص جمال لابوه وراح قايل*طب فهمنى كده من الاول*دى الحكاية كدة هتطول*موت ياحمار لما يحاكمونا *وخلى الشعب يجوع ويولول*رد عليه الكونت علاء*دايما طايش ماانت ابن امك*حبس ابوك واخوك مش همك*قلة ادبك وقلة دينك*خلت كل الشعب يهينك*بص جمال لابوه وراح قايل*بابا انا ما غلطش فيه*لو هحكى هاطلع بلاويه *ولا اكمنه استشيخ يعنى*وماسكلى مصحف ف ايديه*رد عليهم حسنى وقال*جرى ايه يا عبيط انت وهو*مش عاملين حساب لوجودى*واحد عامل فيها فتوة *والتانى بيعليلى فى صوته*خلينا ف موضوعنا يابنى*ايه رأيكوا هاعمل عيان*واتسلبط واخد كوتوفان*وساعتها نطلع اشاعات*ان الحالة ازدادت سوء*هيأجلها القاضى كمان*والدنيا هتحلى وهتروق*رد عليه الكونت علاء*فكرك هيصدقنا الشعب*وبعد الذل وبعد الكرب*ده احنا جبنا ضلفها يا سيدنا*وخراب مالطة كان على ايدنا*رد عليه مبارك قاله*مش ورطنا غير سى حبيب*ده اناقلت ده فاهم ولبيب*طلع عبيط مش فاهم حاجة*وبوظلنا كل الترتيب*رد عليه الكونت علاء*انت يا بابا فكرك يعنى*ان العادلى ده فاهم حاجة*عمال يضحك ادام عينك *وشايل اعصابه ف تلاجة*والاعدام هنا مستنيه*طب وانت يا بابا هتاخد ايه*رد عليه مبارك قاله*يخربيت فقرك يا علاء*اخص عليك بتفول ليه*موقفى فل وعال العال*اما حبيب فياعينى عليه*ممكن ياخد فيها اعدام*نط جمال بسرعة وقال*انا عندى خطة إنما هى*خطرت على بالى من شوية*انت يا بابا مش عيان*وانا كمان هاعمل عيان*بعد يومين او حتى تلاتة*خلى علاء يطلب اسعاف*والموضوع هيبان شفاف*والاعلام خليه يتكلم*وكلم عمو فريد الديب*يستدعيلنا عمرو اديب*يظهرنا للرأى العام*ان حالتنا عايزة طبيب*وبكده نبقى صعبنا عليهم*ودموعهم راح تملى عينيهم*وانتوه خيره ف ام العيش*ويا ابو الريش ان شالله تعيش*رد عليه مبارك قاله*يسلم فومك طالع لامك*كنت مفكر مخك عاطل*بس هاييجى عاشور ويهمبك*خلى فريد الديب يماطل*انا عن نفسى هافضل نايم*لما الجلسة تروق صحونى*وانا هاقنعهم ان انا صايم *ولو فيه اى جديد شاورولى

تحياتى لك اتش مستر ميدو كووووووووووو affraid ل
Admin
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة   مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة Emptyالأربعاء أبريل 11, 2012 6:19 pm

مبدع والله يامان
Admin
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة   مسرحية شعرية تحت عنوان/فى الزنزانة Emptyالأربعاء أبريل 11, 2012 6:19 pm

مشكور وننتظر المزيد
+
تم التثبيت

صفحة 1 من اصل 1